Reklama

  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

AKTUALNOŚCI DomPortal

PGE Obrót pomaga Klientom w przechodzeniu na zieloną energię



Do tej pory na własne instalacje fotowoltaiczne zdecydowało się ponad 62 tys. klientów PGE Obrót – największego sprzedawcy energii w Polsce, wchodzącego w skład Grupy PGE. W związku z ciągle rosnącą popularnością tego rozwiązania, Spółka wprowadza kolejną edycję oferty „Ekologicznie w przyszłość”, połączoną z ogólnopolskim programem „Mój prąd”.


Propozycja kierowana jest do mieszkańców domów jednorodzinnych, którzy są zainteresowani montażem paneli fotowoltaicznych i planują taką inwestycję. W ramach oferty klienci otrzymują kompleksowy pakiet usług, jakim jest doradztwo, sprzedaż i montaż paneli fotowoltaicznych oraz możliwość skorzystania ze specjalnej oferty rozliczania energii z PGE Obrót. 

Jak to wygląda w praktyce?

Proces montażu instalacji odbywa się przy współpracy z partnerami zewnętrznymi, którymi są sprawdzone i doświadczone firmy zajmujące się całościową obsługą takich inwestycji.

W pierwszej kolejności wykonywany jest audyt techniczny pozwalający na optymalne dopasowanie instalacji do potrzeb konkretnego klienta. Montażem zestawu fotowoltaicznego i uruchomieniem systemu zajmują się wykwalifikowani monterzy. Klienci mogą liczyć również na pomoc w realizacji formalności wraz z możliwością doradztwa i wsparcia w zakresie dostępnych form finansowania inwestycji.

PGE Obrót, jako odpowiedzialny sprzedawca, promujący odnawialne źródła energii, zachęca swoich Klientów do ekologicznych rozwiązań i premiuje przedsięwzięcia prosumenckie. Stąd całościowa pomoc przy takich inwestycjach, obejmująca również wsparcie w zakresie dostępnych możliwości dofinansowania – mówi Robert Choma, prezes zarządu PGE Obrót.

Jak działa instalacja fotowoltaiczna i jak najlepiej z niej korzystać?

Podłączenie instalacji fotowoltaicznej do sieci elektrycznej budynku pozwala bezpośrednio wykorzystać produkowaną energię na potrzeby sprzętów elektrycznych znajdujących się
w budynku. W sytuacji niewystarczającej produkcji, energia jest pobierana z sieci, natomiast jej nadwyżki są do sieci oddawane. Dla prosumenta najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie zużywanie jak największej ilości energii wtedy, gdy jest ona na bieżąco produkowana, czyli bezpośrednio w ciągu dnia. Wtedy właśnie powinno się planować pracę zmywarki, pralki, suszarki, pompy ciepła, klimatyzatora, itp.

Energia, która nie zostanie zużyta przez gospodarstwo domowe na bieżąco, jest oddawana do sieci elektroenergetycznej i tam jest magazynowana. Wieczorem lub nocą, kiedy mieszkańcy gospodarstwa domowego korzystają z energii elektrycznej, ale ich instalacja fotowoltaiczna na dachu jej nie produkuje, pobierają za darmo z sieci tę energię, która była oddana w ciągu dnia.
 
Oferta „Ekologicznie w przyszłość”, obowiązuje do 30 czerwca  2020 r., jednak PGE Obrót już przygotowała kolejną edycję, z której będzie można skorzystać do końca 2020 roku.

PGE Obrót
press box