Już blisko połowa Polek nie wyobraża sobie życia bez smartfona

Posiadanie smartfona deklaruje 62% Polek. Ponad połowa użytkowniczek smartfonów rozpoczyna i kończy dzień z telefonem, a 60% nie potrafi już wyobrazić sobie bez niego życia. To wyniki badania, które na zlecenie Westwing Home & Living przeprowadziła firma badawcza PMR.


W badaniu przeprowadzonym na zlecenie klubu zakupowego Westwing.pl, wiodącej firmy e-commerce z branży wyposażenia wnętrz, zapytano Polki, czy wyobrażają sobie życie bez swojego smartfona. Niemal 60% użytkowniczek smartfonów zadeklarowało, że nie. Respondentki w uzasadnieniu odpowiadały: „Smartfon to moja druga natura”, „To przedłużenie ręki. Nie wyobrażam sobie bez niego życia (…)”, „(…) czuję się bardziej komfortowo mając świadomość, że w każdym miejscu i sytuacji nie jestem sama”. Okazuje się, że dla współczesnych Polek smartfon to nie tylko narzędzie, dzięki któremu efektywniej zarządzają czasem i zadaniami, ale również okno na świat i sposób na podtrzymywanie życia towarzyskiego.

Niemal 30% użytkowniczek przyznało, że sprawdzenie smartfona to pierwsza rzecz, którą robią codziennie po przebudzeniu, zaś 42% każdego dnia korzysta z niego przed pójściem spać. Polki bardzo chętnie sięgają po telefon podczas oglądania telewizji – 69% posiadaczek smartfonów robi to przynajmniej raz w tygodniu, a także w drodze do/z pracy (52%) oraz podczas posiłków (50%). Cztery na dziesięć rodaczek przyznaje, że korzysta ze smartfona w łazience. Co ciekawe, najczęściej zdarza się to respondentkom powyżej 45. roku życia.

Bez telefonu kobietom trudno jest się obyć również w takich miejscach jak kino – 30% ankietowanych deklaruje, że zdarza im się korzystać ze smartfona podczas seansu filmowego – oraz teatr (22%). Do telefonu Polki lubią zaglądać nawet będąc w kościele – przyznaje się do tego co 6 posiadaczka smartfonu!

Jedynie podczas spotkań z innymi, użytkowniczki są skłonne zapomnieć o swoim smartfonie. Większe znaczenie ma bowiem dla nich bezpośredni kontakt z drugą osobą. Do regularnego korzystania z telefonu podczas spotkań przyznaje się jedynie 9% ankietowanych.
 
„Przed smartfonem nie da się uciec. Mobilność to najszybciej rozwijający się trend na świecie – właściwie megatrend, podobny to tych, jakie wcześniej obserwowaliśmy w przypadku internetu czy mediów społecznościowych. Polki korzystają ze smartfona coraz więcej i coraz częściej, w pełni doceniając oferowaną przez niego wygodę i poczucie bezpieczeństwa. Jeśli chcemy być na bieżąco z tym, co dzieje się wokół nas, nie zrezygnujemy ze smartfona” – mówi


Przemysław Kowalewski, dyrektor zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową. „Idąc krok dalej, inteligentny telefon daje nam coś, co w obecnych czasach jest na wagę złota – poczucie więzi. Łatwość korzystania to ogromy atut tych urządzeń. Dzięki nim w przeciągu chwili kontaktujemy się z kim chcemy. Brak czasu na spotkania ze znajomymi możemy zrekompensować krótką pogawędką w sieci. Nowe realia mają również wpływ na biznes. Firmy przeformułowywują swoje strategie, zmierzając w kierunku mobilności. Walczą o miejsce w naszych smartfonach, oferując wiele udogodnień, ale jednocześnie zyskują możliwość bliskiego i osobistego kontaktu z nami”.

Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.

Westwing Home & Living